Harry Potter and the deathly hallows Part 2

Jag börjar att säga, vill ni inte veta något om filem så bläddra ner på en gång för det här inlägget kommer avslöja sjukt mycket, så har ni inte sett filmen och inte vill veta, BLÄDDRA NER! Skyll inte på mig att det är för avslöjande text för nu har jag varnat er! ;)

Jag kommer inte ihåg allt i filmen men ska berätta och skriva av mig om det jag kommer ihåg och känner att jag måste få ut :) När filmen började så visade de först hur Voldermort tog staven från Dumbledors grav, så det var som en repris från del 1 Men sen så hände typ lite småsaker och sen började kriget. Voldermort fick reda på att Harry Hade hittat horrokruxen i Bellatrix valv och att det bara var typ 2-3 kvar. Så då börja de typ leta efter Harry som gömde sig på Hogwarts, och då förklarade de allt för alla där att voldermort skulle komma och alla ställde upp för honom och alla andra utan typ slytherin. Men sen så typ bråkade Harry och Malfoy som vanligt hahaha och han Dracos tjocka kompis, råkade elda upp en sal i skolan så Harry, Ron och Hermoine tog tre kvastar som de hitta så de klara sig liksom, och han tjocka snubben och malfoy hade klättrat upp på nån grej så att de klarade sig men de var asnära på att ramla Men Harry, Ron och Hermoine vände sig om och rädda Malfoy och tjockisen. Gulligt va? :D
Men sen så berättade Harry inför hela skolan att det var Snape som hade dödat Dumbledor och då fick Ms. McGonagall damp coh sköt massa formler på honom och grejer. Och sen drog Snape till Voldermort men Voldermort döda han för Snape ägde staven som Voldermort hade hämtat från Dumbledor. Snape ägde den för att han hade dödat Dumbledor och då dödade Voldermort Snape så att staven skulle tillhöra honom. Och Harry, Hermoine och Rion var där och smygkolla på när han dödades! Asså omg det var så hemskt :( Och sen fick Harry typ fånga Dnapes droppar i ett rör så han kunde gå till det där handfatet och kolla i vattnet som han gjorde förut. Och där fick man se typ hur Snape var kär i Harry's mamma och skit. Men sen i skolan så lade alla trollkarlar och häxor skyddsformler på skolan så att voldermort och de inte kunde komma in i skolan men de hade samlat asmånga peeps och alla de kasta formler på den här bubblan som skyddade skolan och tillslut var de igenom. De jagade Neville asmycket och han var skitnära på att dö, men han klara sig Thank God!  Men sen typ fighta alla och det var faktikst inte så många som dog faktiskt. De som dog av de goda var liksom Professor Lupin och Nymphadora och sen Fred! Asså Fred seriöst! :( Så jäävla sorligt! Jag och Steffi grät som fan hahaha! Så sorligt juu! Och sen av de onda dog ju ganska många faktiskt. Bellatrix t.ex. Hon typ gjorde något mot Ginny så de kom morsan och bah: Not my daughter! :@ Och dödade Bellatrix. Typ Finally! hahahhaha. Ascoolt ju och sen morsan bah: Oh.. that felt good! :D hahahahahha! Men sen så typ sa Voldermort att Harry skulle komma till den förbjudna skogen för där skulle han dödas. Så han lämnade Ron och Hermoine och alla i skolan och gick mot den förbjudna skogen. Men staven funkade inte för voldermort för den typ tillhärde ändå inte honom, även om han dödade snape. Tror det hade något med Snape och Harrys mamma o göra som man fick se i filmen som jag inte kommer igår, men iaf. Så fick Harry den och kunde döda Voldermort :D Meen innan så kunde Voldermort kasta en Avera Kadavera formel på Harry så han dog ett tag så man fick liksom se när han kom till himlen och så träffa han Dumbledor o de. Men han återupplivades och dödade Voldermort. Och när voldermort dog eller försvagades genom att alla horrokruxer försvann så blev även Harry svagare för Harry har alltid haft en del av Voldermort i sig pga ärret i pannan. Det är darför han kunnat prata med ormar och kollat i Voldermorts tanka och grejer. Och sen vågade äntligen Hermoine och Ron visa att de var tillsammans. Huur gulligt? Det har likosm alltid varit Ron och Hermoine bara att de inte vågat visa varandra och grejer :)  Och sen blev Neville och Luna tsm också! Och Harry och Ginny såklart! :) Men sen i slutet så visade de såhär 19 år senare och Harry och Ginny hade gift sig, skaffat en son som skulle till Hogwarts och Ron och Hermoine hade gift sig och skaffat en son och
Okej den här texten blev inte som jag trodde allt hamna i fel ordning, och jag bara skrev på hahhaa men pallar fan inte läsa igenom texten så stavfel skiter jag i, men jag tycler ändå jag fått ut det viktigaste :) Finns även sjukt mycket jag inte skrev om så se den endå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0