letter

En far gick förbi sin dotters rum och förvånades över att se att det var så fint städat och att sängen var bäddad. Så fick han syn på ett kuvert som låg på kudden, adresserat till ’Far’. Med onda aningar och nervösa händer öppnade han kuvertet och läste brevet från sin yngste dotter:

Kära Far!

Det är med stor sorg jag måste skriva till dig. Jag var tvungen att sticka med min pojkvän, för jag ville undgå en scen med Kicki och dig. Jag vet att du och Kicki fortfarande tar mig för ett barn, men far, jag är alltså 14 år gammal och jag vet hur jag ska ta vara på mig själv.

Jag har funnit äkta kärlek tillsammans med Sune, och han är bara så söt. Men jag vet att du aldrig skulle vilja ha honom med på familjekort på grund av piercingarna, tatueringarna och hans inte så smakfulla kläder och för att han är så mycket äldre än mig. Också för att han har fem barn, varav hans yngsta dotter är i min ålder.

Men det är inte bara förälskelse. Far, hans exfru är gravid med hans tvillingar! Du ska få barnbarn!

Sune bor i en campingvagn ute i skogen, och han har tillräckligt med ved för att hålla oss varma över vintern. Vi delar så många drömmar om framtiden. Far, han säger att hon ska

köpa massa dataspel till mig. Sune älskar barn.

Alla hans ungar har olika mammor, men han säger att med mig är det annorlunda. Jag vet att vi kommer att vara tillsammans. För alltid.

Sune säger att jag är mycket mera kvinna än de äldre kvinnorna han har varit tillsammans med. Är inte det sött?

Han har också öppnat mina ögon för att hasch faktiskt inte är skadligt. Han är en businessman eftersom han odlar sin egen hampa och säljer det för att försörja sin familj. Sune är duktig med pengar; han byter lite av sitt hasch till kokain och ecstasy med grannarna. De andra som bor i skogen är också företagsfolk.

Under tiden kommer vi att be om att vetenskapen finner en kur mot AIDS, så att Sune kan få det bättre.

Du skall inte vara bekymrad för mig, Far. Jag är väldigt lycklig! En vacker dag är jag säker på att vi kommer och besöker er, så ni kan få se era "barnbarn" och mina styvbarn.

Med vänliga hälsningar,

Er dotter Danni

P. S. Farsan, inte något av det ovanför är sant. Jag är hos Steffi. Jag ville bara berätta för dig att det finns värre saker i livet än betygskuvertet som ligger i skrivbordslådan. Ring mig när det är säkert för mig att komma hem.

HAHAHAHHA! Så här kommer ett brev till pappa se ut på skolavslutningen! (ändrade texten så att den stämmde in på mig^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0